Toimintakertomus vuodelta 2022

Sukuseura Hakola ry on toimintavuoden 2022 aikana pyrkinyt edistämään seuran tavoitteiden toteutumista, sukututkimuksen kehittämistä ja suvun jäsenten yhteyden syventämistä. Vuosi oli sukuseuran kolmaskymmeneskuudes (36.) toimintavuosi.
Vuosikokouspaikkana Lounais-Hämeen Pirtti Tammelassa
Sukuseuran vuosikokous pidettiin lauantaina 10 kesäkuuta 2022 Tammelassa paikkana Lounais-Hämeen Pirtti ja kokoukseen osallistui 44 henkilöä. Ennen kokousta osallistujilla oli mahdollisuus tutustua Saaren kansanpuistoon. Vuosikokousesityksessä kuultiin Saaren kartanon ja sen ympärille rakentuneen Tammelan historiasta.

Hallituksen puheenjohtajana toimi Olli-Matti Selin sekä sihteerinä Marika Välläri. Rahastonhoitajana toimi koko vuoden Eeva Välttilä. Muina hallituksen jäseninä toimivat Esko Saarinen, Marika Välläri, Paula Eerola, Eero Lehtonen, Jaakko Välttilä ja Paula Pastell. Hallitus kokoontui kaksi kertaa. Toiminnantarkastajina toimivat Markku Hakkila ja Markku Pietilä sekä varatoiminnantarkastajina Meri-Tuuli Halkola ja Hannu Halkola. Kirjanpitäjänä toimi AKM Tili-isännät Ay Somerolta vastuullisena kirjanpitäjänä Virpi Pohjanranta.
Jäsenistö ja jäsenmaksut Jäsenmaksunsa viime vuonna maksaneiden jäsenten määrä oli 98 henkeä. Jäsenmaksu oli 20 euroa. Jäsenrekisterissä oli vuoden lopussa 126 henkilöä.

Sukututkimuksen vastuuhenkilönä on ollut lähinnä Heli Saarinen. Eri sukuhaarojen ajantasaisista tiedoista on saatu edelleen varsin niukalti palautetta. Tiedot ovat ehdottoman välttämättömiä sukututkimuksemme jatkamisessa. CD -versio vanhasta sukukirjasta on myytävien sukutuotteiden listalla. Muita myytäviä sukutuotteita ovat sukuviiri lipputankoon, pöytästandaari (-viiri), pinssi ja adressit sekä servietit kahta eri
kokoa ja sukuvaakuna tarra-arkit. Sukuseuran viestintävastaavana on toiminut Jaakko Välttilä, joka on vastannut myös Facebook-ryhmästä. Kotisivujen vastuuhenkilönä on ollut Marika Välläri. Facebook-ryhmään kuului vuoden 2021 lopussa 155 jäsentä.
Sukuseuran Juuret -lehti ilmestyi vuonna 2022 kerran. Juuret -lehden ilmestymisessä Heli ja Esko Saarinen ovat tehneet ansiokasta työtä.