Toimintakertomus vuodelta 2013

Sukuseura Hakola ry on toimintavuoden 2013 aikana pyrkinyt edistämään seuran tavoitteidentoteutumista, sukututkimuksen kehittämistä ja suvun jäsenten yhteyden syventämistä. Vuosi olisukuseuran kahdeskymmeneskahdeksas (28.) toimintavuosi. Vuosikokouspaikkana Ruotsalais-suomalainen kulttuurikeskus Hanasaari Espoossa

Sukuseuran vuosikokous pidettiin lauantaina 24. elokuuta Espoossa paikkana Ruotsalais-suomalainenkulttuurikeskus Hanasaari. Sukukokous pidettiin poikkeuksellisesti pääkaupunkiseudulla, koska monisukuseuran jäsenistä asuu pääkaupunkiseudulla tai sen lähistöllä. Ennen sukukokousta oli kokoukseen
osallistujilla mahdollisuus tutustua Espoon modernin taiteen museo Emmassa Espoon Tapiolassakeraamikko Birger Kaipiaisen (1915-1988) – Kuriton kaunosielu näyttelyyn. Varsinainen sukukokous Espoon Hanasaaressa aloitettiin perinteisesti sukuviirin nostolla. Sen jälkeen nautimme maittavan lounaan.  Tämän jälkeen oli vuorossa sääntömääräinen vuosikokous. Vuosikokoukseen osallistui 19 sukuseuran jäsentä ja seuralaista. Lisäksi kaksi sukumme jäsentä osallistui lounaalle. Edesmennyt kunniapuheenjohtaja Jussi Carpén on lahjoittanut kiertoon sukuseuratyössä ansioituneelle vuosittain myönnettävän sukuseuran vaakunan. Sen on tehnyt edesmennyt sukuseuran puheenjohtaja Antti Nikkilä. Vaakuna annettiin pitkäaikaiselle rahastonhoitajalle Markku Pietilälle. Lopuksi nautimme kakkukahvit.

Vuosikokouksen avasi sukuseuran puheenjohtaja Hannu Santti toivottaen sukuseuran jäsenet ja seuralaiset tervetulleiksi. Vuosikokouksessa johti puhetta Pertti Saleva ja sihteerinä toimi yhdistyksen sihteeri Kirsti Linna. Pöytäkirjan tarkastajina toimivat Meri-Tuuli Halkola ja Hannu Halkola. Sukuseuran talous on kunnossa. Tosin viime tilikauden alijäämä oli 641,33 euroa. Hallituksen erovuorossa oleva jäsen Markku Hakkila valittiin uudelleen. Erovuorossa olleen Satu Palhomaan tilalle valittiin Marika Välläri. Eroa pyytäneen Ilkka Mattilan jäljellä olevaksi kahden vuoden kaudeksi valittiin Raija Santti-Terho.

Hallitus ja tilintarkastajat

Hallituksen puheenjohtajana toimi koko vuoden Hannu Santti ja varapuheenjohtajana Markku Hakkila sekä sihteerinä Kirsti Linna. Hallituksen ulkopuolisena rahastonhoitajana toimi Markku Pietilä. Muina hallituksen jäseninä toimivat Heidi Rytky, Esko Saarinen, Raija Santti-Terho, Marika Välläri ja Mikko Nikkilä. Hallitus kokoontui kaksi kertaa. Toiminnantarkastajina toimivat Ulla-Maija Kimmel ja Mikko Selin sekä varatoiminnantarkastajina Meri-Tuuli Halkola ja Eero Mäkelä.

Jäsenmaksunsa maksaneitten jäsenten määrä oli viime vuonna 98. Jäsenmaksu oli entinen eli 15 euroa.

Sukuseuramme jäsen Heli Saarinen on jatkanut edelleen tutkimustoimintaa. Eri sukuhaarojen ajantasaisista tiedoista on saatu edelleen aika niukalti palautetta. Tiedot ovat ehdottoman välttämättömiä sukututkimuksemme jatkamisessa. CD -versio vanhasta sukukirjasta on myytävien sukutuotteiden listalla. Muita myytäviä sukutuotteita ovat sukuviiri lipputankoon, pöytästandaari (-viiri), pinssi, T-paita ja adressit sekä uusimpana tuotteena kynä. Yhdistyksen kotisivujen teko on edelleen pohdinnan alla. Alkuaan Satu Palhomaa on perustanut sukuseuran Facebook -ryhmän. Sukuseuran Facebook -ryhmä ei ole kuitenkaan ollut kovinkaan aktiivinen. Sekä kotisivun kehittämistä että Facebook -ryhmän toimintaa pyritään aktivoimaan ja edistämään.

Sukuseuran Juuret -lehti päätoimittajanaan Heli Saarinen ilmestyi vuonna 2013 kerran.