Toimintakertomus vuodelta 2014

Sukuseura Hakola ry on toimintavuoden 2014 aikana pyrkinyt edistämään seuran tavoitteiden toteutumista, sukututkimuksen kehittämistä ja suvun jäsenten yhteyden syventämistä. Vuosi oli sukuseuran kahdeskymmenesyhdeksäs (29.) toimintavuosi.

Vuosikokouspaikkana Kinnarin kotimuseo Akaan Sotkialla

Sukuseuran vuosikokous pidettiin lauantaina 7. kesäkuuta Akaan Sotkialla paikkana Kinnarin kotimuseo.  Sukukokous pidettiin Akaassa, koska monet sukumme ja erityisesti sukuseuramme jäsenet asuvat siellä tai ovat sieltä kotoisin. Lisäksi monella sukumme jäsenellä on juurensa Kinnarin tilassa. Varsinainen sukukokous aloitettiin perinteisesti puheenjohtajan ja sihteerin suorittamalla sukuviirin nostolla. Sen jälkeen nautimme maittavan keittolounaan.  Ennen vuosikokouksen alkua Kaija Rupponen esitteli omia tutkimuksiaan ja samalla Kinnarin sukua sekä tilan isäntä Timo Kinnari kertoi tilan historiasta ja kotimuseon monipuolisesta esineistöstä. Tila on ollut Kinnarin suvulla vuodesta 1856. Tämän jälkeen oli vuorossa sääntömääräinen vuosikokous. Vuosikokoukseen osallistui 53 sukuseuran jäsentä ja seuralaista. Edesmennyt kunniapuheenjohtaja Jussi Carpén on lahjoittanut kiertoon sukuseuratyössä ansioituneelle vuosittain myönnettävän sukuseuran vaakunan. Sen on tehnyt edesmennyt sukuseuran puheenjohtaja ja kunniajäsen Antti Nikkilä. Vaakuna annettiin pitkäaikaiselle sihteerille Kirsti Linnalle. Lopuksi nautimme kakkukahvit. Sukukokouksen yhteydessä esiintyi Kari Linnan johtama Tanssiorkesteri Pisara.

Vuosikokouksen avasi sukuseuran puheenjohtaja Hannu Santti toivottaen sukuseuran jäsenet ja seuralaiset tervetulleiksi. Vuosikokouksessa johti puhetta Mikko Selin ja sihteerinä toimi yhdistyksen sihteeri Kirsti Linna. Pöytäkirjan tarkastajina toimivat Kaija Rupponen ja Sirkka Sorsa. Sukuseuran talous on kunnossa. Viime tilikauden ylijäämä oli 287,69 euroa. Hallituksen erovuorossa olevien jäsenten Heidi Rytkyn ja Mikko Nikkilän tilalle valittiin Eeva Välttilä ja Paula Eerola.

Hallituksen puheenjohtajana toimi koko vuoden Hannu Santti ja varapuheenjohtajana Markku Hakkila sekä sihteerinä Kirsti Linna. Hallituksen ulkopuolisena rahastonhoitajana toimi Markku Pietilä. Muina hallituksen jäseninä toimivat Esko Saarinen, Raija Santti-Terho, Marika Välläri, Eeva Välttilä ja Paula Eerola. Hallitus kokoontui kolme kertaa. Toiminnantarkastajina toimivat Ulla-Maija Kimmel ja Mikko Selin sekä varatoiminnantarkastajina Meri-Tuuli Halkola ja Eero Mäkelä.

Jäsenmaksunsa viime vuodelta maksaneitten jäsenten määrä oli 176. Jäsenmaksu oli entinen eli 15 euroa.

Sukuseuramme jäsen Heli Saarinen on jatkanut edelleen tutkimustoimintaa. Eri sukuhaarojen ajantasaisista tiedoista on saatu edelleen aika niukalti palautetta. Tiedot ovat ehdottoman välttämättömiä sukututkimuk-semme jatkamisessa. CD -versio vanhasta sukukirjasta on myytävien sukutuotteiden listalla. Muita myytäviä sukutuotteita ovat sukuviiri lipputankoon, pöytästandaari (-viiri), pinssi ja adressit sekä uusimpana tuotteena kynä. Yhdistyksen kotisivujen ensimmäinen versio on saatu valmiiksi Marika Vällärin toimesta. Alkuaan Satu Palhomaa on perustanut sukuseuran Facebook -ryhmän. Sukuseuran Facebook -ryhmän toimintaa on aktivoitu. Vastuuhenkilö on Eeva Välttilä. Sekä kotisivun kehittämistä että Facebook -ryhmän toimintaa pyritään edelleen aktivoimaan ja edistämään.

Sukuseuran Juuret -lehti päätoimittajanaan Heli Saarinen ilmestyi vuonna 2014 kerran.